home αρχική blog επικοινωνία english
Blog συνταγών, ομορφιάς και οικιακών  
  Συνταγές   Ομορφιά   Οικιακά  
   
Φυσική Άσκηση & Υγεία – Το κλειδί για ισορροπία
2 Δεκεμβρίου 2013  
0 σχόλια
 

                                   



Ζούμε σε μια σύγχρονη εποχή, με έντονους ρυθμούς ζωής και όλοι έχουμε την ανάγκη να ξεφύγουμε από την ψυχολογική πίεση που συχνά μας ταλαιπωρεί.  


Η άσκηση είναι συνδεδεμένη με την ψυχική μας υγεία και για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας μας.   


Η επίδραση της φυσικής άσκησης στην υγεία ήταν γνωστή σε όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας. Οι άνθρωποι ζούσαν και εργάζονταν στην ύπαιθρο, ως κυνηγοί, γεωργοί ή πολεμιστές και έτσι η άσκηση του σώματος ήταν δεδομένη. Ως ξεχωριστή και αναγκαία δραστηριότητα η άσκηση προέκυψε με τον εκπολιτισμό και την αστικοποίηση, που περιόρισαν την καθημερινή σωματική δραστηριότητα. Όμως, τα τελευταία χρόνια, η άνοδος του βιοτικού επιπέδου και η εξασφάλιση περισσότερου ελεύθερου χρόνου, καθώς και η στροφή προς την πρόληψη της σύγχρονης νοσηρότητας η οποία οφείλεται μεταξύ άλλων και στην καθιστική ζωή, έδωσαν και πάλι στη φυσική άσκηση πρωτεύουσα σημασία. Φυσική άσκηση είναι η σωματική κίνηση που παράγεται από τους μύες με την κατανάλωση ενέργειας  που επιδρά θετικά στην υγεία μας. 

Η γυμναστική, αποτελεί τύπο φυσικής άσκησης, με σχεδιασμένες, οργανωμένες και επαναλαμβανόμενες σωματικές κινήσεις, για τη βελτίωση ή διατήρηση  της σωματικής μας ευεξίας. Ωστόσο με μια βόλτα στο πάρκο, με λίγο περπάτημα, με την γυμναστική, με το ποδήλατο και γενικότερα με την συμμετοχή σε διάφορες  δραστηριότητες, μπορούμε να ενισχύσουμε τόσο τη σωματική μας όσο και την ψυχική μας υγεία. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την άσκηση ως θεραπευτική μέθοδος για να αντιμετωπίσουμε το άγχους και την κατάθλιψη. Σε άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα άγχους και κατάθλιψης, συστήνεται πάντα ο συνδυασμός της άσκησης με άλλες μορφές θεραπείας οπός ομάδες συζήτησης ή ψυχολογικές θεραπείες πάντα υπό την επίβλεψη γιατρού. Με τη συστηματική άσκηση μπορούμε να αντιμετωπίσουμε πιο ψύχραιμα και πιο ήρεμα ότι μας δημιουργεί θυμό, άγχος, σύγχυση, άγχος, στρες και έχουμε λιγότερες πιθανότητες να πάθουμε κατάθλιψη. Η  άσκηση μας προσφέρει θετική διάθεση, ευχάριστα συναισθήματα και ψυχική ευεξία. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα άτομα που γυμνάζονται είναι πιο αποδοτικά στην εργασία τους, είναι πολύ καλύτερα σωματικά και πνευματικά, κουράζεται λιγότερο και κοιμούνται καλύτερα. 

Η έλλειψη φυσικής άσκησης είναι πολλές φορές η αιτία σημαντικών παθήσεων, όπως  τα καρδιαγγειακά νοσήματα, παχυσαρκία, εκφυλιστικά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη,  οστεοπόρωση, παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, υπέρταση ακόμη και ψυχικές διαταραχές.

Για μια καλή φυσική άσκηση θα πρέπει να συμμετέχετε  τουλάχιστον 3-4 φορές την εβδομάδα, σε οργανωμένα προγράμματα άσκησης. 

Τα προγράμματα άσκησης πρέπει να περιλαμβάνουν δραστηριότητες για τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας, μέτριας έντασης, 3-5 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον  30 λεπτά την ημέρα, διάφορες ασκήσεις, με το βάρος του σώματος σας ή με διάφορα βοηθητικά όργανα όπως και για την ενδυνάμωση των μυϊκών ομάδων 2-3 φορές την εβδομάδα και διάφορες ασκήσεις για τη βελτίωση της κινητικότητας, οι οποίες προσφέρουν ευλυγισία, ευκαμψία και ισορροπία 2-3 φορές την εβδομάδα καθώς και διάφορες τεχνικές χαλάρωσης. 

Μια πολύ καλή φυσική άσκηση είναι η Γιόγκα και το Pilates για τη μείωση του άγχους και τους στρες. 

Για τους ενήλικες η ιδανική άσκηση είναι η ελαφριά αλλά τακτική φυσική δραστηριότητα όπως για παράδειγμα το περπάτημα ή μια πιο έντονη άσκηση σε γυμναστήριο ή σε κολυμβητήριο ενδείκνυται, μέρα παρά μέρα. Οι μύες χρειάζονται συνήθως 24 ώρες για να αναλάβουν μετά από μέτρια άσκηση αλλά και για να γίνουν πιο δυνατοί και 48 ώρες αν έχουν ασκηθεί στο μέγιστο όριο της αντοχής τους. 

Αποφύγετε την πολύωρη, καθημερινή και έντονη άσκηση δεν βοηθούν στη μείωση του άγχους και του στρες. 

Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη σας το γεγονός ότι τα οφέλη για την υγεία από τη φυσική άσκηση μειώνονται αν η άσκηση διακοπεί για περισσότερο από δύο εβδομάδες και εξαφανίζονται αν δεν υπάρξει συνέχεια στην άσκηση για διάστημα 2-8 μηνών.


 
   
Bookmark and Share
 
 
 
  Σχόλια   (0)  
 
  Αξιολόγηση  
0,0 (12)
 
  συνδεθείτε εδώ για να σχολιάσετε
 
 
Αρχείο
 
   
 
SOCIAL NETWORKING
 
   
 
 
 
Συνταγές Ομορφιά Οικιακά
 
     
Κατασκευή Ιστοσελίδων Web Future   Προώθηση Ιστοσελίδων Seo Future